čtvrtek 23. května 2013

Neopouštěj mě (Ne me Quitte pas)

Ten den jsem jen stěží vstal z postele , zabořil jsem chodidla do měkkých vláken tmavého koberce
a pomalu nejistým krokem jsem odkráčel do koupelny .
Hleděl jsem na odraz sebe sama v zrcadle a poněkud zvážněl .
Přejel jsem bříšky prstů po hladkém povrchu , poté po své tváří jako bych se chtěl přesvědčit zda já
jsem ten skutečný .
Již jsem nebyl nejmladší , na čele se mi rýsovala tenká vráska od neustálého dumání .
V očích jsem již postrádal onu jiskru , pod nimi se nacházely temné stíny , způsobeny
převážně únavou .
Nos jsem měl mírně pokřiven , pod ním se nacházela Tenká linie mých
Rtů , které byly momentálně pevně stisknuty .
Tvář jsem měl ostře řezanou, což mi jen přidávalo na vážnosti .
Vlasy mi volně splývaly podél ramen , měli zlatavěhnědou barvu a byli po probuzení neupravené .
Pár chvil jsem se zamýšlel a poté opláchl svůj obličej , nechal jsem prameny vlasů spadat do mé tváře.
Opřel jsem se o umyvadlo , jak jsem jen nenáviděl tento pocit , pocit únavy .
Zatoužil jsem se přesunout opět do své
postele , zahalit své tělo do měkké přikrývky , zabořit své svaly do matrace , uložit svou
ztěžklou ,rozbolavělou hlavu na polštář.
Napřímil jsem se , zavrávoral a upadl na chladné dlaždice .Schoulil jsem se do klubka ,
objal svá kolena pažemi a třásl se chladem a bolestí .
Odplazil jsem se k záchodové míse a rázem vyzvrátil obsah svého žaludku .
Cítil jsem se hrozně slabý ,…. Vyčerpaný .
Opatrně a s obtížemi jsem vstal , necítil jsem se moc jistě v kolenou . Rozkašlal jsem se … chrchlal jsem a nemohl to zastavit . Naklonil jsem se opět nad umyvadlo a vykašlal chuchvalec krve . Zatmělo se mi před očima …opláchl jsem obličej a otřel jej do ručníku.
"Do prdele " vydal jsem ze sebe ochraptěle …na nic jiného jsem se v oné chvíli nezmohl.
Usedl jsem na okraj vany , tiše klel ..lhal bych kdybych řekl , že mě to zanechalo lhostejným ,
věděl jsem však co se děje … opět mě to dostihlo .

V hlavě jsem měl tisíce myšlenek .. co budu dělat ? jak mu to řeknu ?
Musím zajít k lékaři , doufal jsem , že je to za mnou ,ale nikoliv .

Odvrávoral jsem do ložnice a ulehl do prostorné postele a doufal , že na okamžik zamhouřím oči .
Což se mi povedlo .. Probudilo mě něžné políbení .
Otevřel jsem oči a spatřil ho sklánět se nade mnou .
" Copak ? je ti zle ? jakto , že nejsi v práci ? "
"Ano , nebylo mi dobře , tak jsem zůstal tu "
" A nechceš třeba čaj , nebo dojít pro nějaké léky ?"
" ne , to nic .. nedělej si starosti ano ? "
" Víš , že budu " - Opět mě políbil , tentokrát intenzivněji …a já s vášní jeho polibek opětoval .
Byly to dlouhé , nespoutané polibky … naše rty se oddělily jen tehdy , když se nám
nedostávalo mnoho vzduchu ..
" Dáš si něco ? nemáš hlad ? " Optal se mě starostlivě
" ne , nemám " Na jídlo jsem neměl sebemenší pomyšlení ….
A tak se najedl sám … poté vlezl ke mně …přikryl se a jemně se dotkl mé kůže ..
Pohladil mě po tváři a odhrnul mi pramen vlasů z obličeje .
Přejížděl prsty po mé nahé hrudi, hleděl na mě tím svým neodolatelným pohledem a já jej opět
políbil … Spoutal jsem jeho ústa ve vášní prostoupeném polibku a nechal se opájet těmito chvílemi .

Jak jen mu mám však sdělit, že tyto chvíle nejspíš nepotrvají věčně …, že se má nemoc
vrátila … že jsem Sic bojovník , ale nikdo a nic mi nezaručuje , že vyhraji ?
Hleděl jsem na usměv na jeho tváři a nechtěl jsem , aby povadnul … aby trpěl ..
Ale vědět to musel …Nechtěl jsem ..ale musel jsem mu to vzdělit …
Ale dnes ne .. dnes ještě ne …
Hladil mě po vlasech a tiše zašeptal …
" Miluji tě "
" Já tebe také , však ty víš "
Políbil mě a schoulil se do mé náruče …Ve , které za pár okamžiků spokojeně a klidně oddychoval … Usnul …
Hrudník se mu zvedal vcelku pravidelně ….
Obával jsem se ….Tentokrát jsem já hladil jeho vlasy ,, proplétal jsem jimi prsty a
Přemýšlel …Neměl jsem tu odvahu mu to vzdělit ani následující týden .. ani měsíc
Dva měsíce …. Ale ….

Jednou v noci jsem se probudil ….Zamířil jsem do koupelny a Opakovalo se tak to co již tolik dnů předtím ..
Nebylo mi dobře …
Můj milovaný mě však tentokrát přistihl … probudil jsem ho , když jsem vstával z postele .
Hleděl na mě … seděl jsem na okraji vany a cítil se provinile …
" Ty jsi nemocný ? " pronesl lítostivě , slzy měl na krajíčku jak se říká
" ano , ano jsem .. vrátilo se to …"
Tentokrát se již rozplakal …Uchopil mou tvář do svých dlaní a po lících mu stékaly velké kapky slz.
Objal jsem jej a snažil se ho utěšit , ale proud jeho slz ne a ne zastavit …
Věděl jsem , že se to stane … Ukryl jsem jej ve svém náruči .. objal jsem ho svými
pažemi a pevně jej k sobě tiskl .
" Neopouštěj mě "
" pššššš…. Miluji tě "
" také tě miluji " Odpověděl mi … oči stále uslzené …
Pojď ,… uchopil jsem ho za ruku a vedl do ložnice …Ulehl jsem a on spočinul vedle …
Pokrýval mou tvář polibky a držel se mě jako by se mě již nikdy nechtěl pustit .
Což byla nejspíše správná dedukce …" spíš drahý ?"
" ne , nemohu usnout .. stále nad tím přemýšlím … jsem tak bezmocný …
Kéž bych mohl udělat něco co by tě uzdravilo "
" Já vím , ale nejde to ...netrap se .. ne ted …"
" bojím se .. mám strach "
" Já vím … já vím …"
" neopouštěj mě …zašeptal a já jsem sním chtěl zůstati .. nechtěl jsem a nehodlal ho prozatím opustit ,
i když jsem věděl , že jednoho dne budu museti "

2 komentáře:

  1. Krásné, i když stejné pocity mám ráno také. Vždy se mi chce spát, a říkám si ,, Kdyby tak nebyla škola a já jsem mohla dál spát!!"
    Úžasně napsané, jako to máš vždy :))

    OdpovědětVymazat
  2. Neskutečně miluju tvoje psaní. Piš piš co nejvíc, projasňuješ mi tím den a jsi mi velkou inspirací.

    OdpovědětVymazat